Vyřízení pojistné události svépomocí
Pokud se rozhodnete pojistnou událost řešit sami, máme zde pro Vás užitečné informace.
- Máte vozidlo skutečně pojištěno?
Základním pylířem pro řešení pojistné události je jistota, že máte vozidlo pojištěno na konkrétní vzniklé poškození (krupobití, vandalismus apod). Nahlédněte tedy do své pojistné smlouvy a tuto skutečnost si ověřte. Pokud se Vám nechce pátrat v pojistné smlouvě, doporučujeme kontaktovat vaší pojišťovnu.
- Nahlášení pojistné události
2.1. Připravte si pojistnou smlouvu a technický průkaz (OTP nebo VTP)
2.2. Pojistnou událost můžete nahlásit telefonicky (doporučeno), nebo on-line na stránkách pojišťovny vyplněním příslušného formuláře.
2.3. Při hlášení pojistné události doporučujeme uvést jako místo prohlídky vozidla (kde bude možné vozidlo prohlédnout), adresu našeho servisu:
Renove Cars, s.r.o.
Průmyslová 357
25250, Vestec (Praha-Západ)
nebo můžete na prohlídku vozidla osobně zajet na prohlížecí stanoviště pojišťovny.
2.4. Po nahlášení vám bude sděleno číslo pojistné události. Toto číslo si uschovejte pro další komunikaci s námi a pojišťovnou.
- Prohlídka poškozeného vozidla
3.1. Před prohlídkou vozidla pojišťovnou je důležité, abychom poškození viděli první a vytvořili výpočet nákladů na opravu, abychom předešli případné druhé prohlídce, která by měla za následek časové zdržení (cca 2-4 dny).
3.2. V případě prohlídky vozidla na stanovišti pojišťovny, obdržíte po prohlídce vozidla tzv. „Zápis o poškození“, který je potřeba předat k nám (osobně nebo e-mailem).
- Zaslání potřebných dokumentů do pojišťovny
4.1. Aby mohla pojišťovna pojistnou událost uzavřít / vyplatit (zlikvidovat), bude zapotřebí doručit do pojišťovny všechny potřebné dokumenty. Co přesně bude pojišťovna po Vás požadovat, zjistíte na infolince Vaší pojišťovny, nebo v dopise o registraci pojistné události, který Vám pojišťovna zašle poštou.
4.2. Dokumenty do pojišťovny můžete doručit osobně, poštou, elektronicky na stránkách pojišťovny, nebo e-mailem.
- Likvidace pojistné události
5.1. Pokud má již pojišťovna všechny potřebné podklady pro likvidaci pojistné události, měla by tak provést bez zbytečných odkladů.
S čím je nutné počítat:
- Úhrada spoluúčasti
Téměř u každého havarijního pojištění bývá spoluúčast klienta (např. 5%, minimálně 5000 Kč). Přesnou výši Vaší spoluúčasti najdete ve své pojistné smlouvě.
Držitelé naší Zákaznické karty mají u nás na spoluúčast slevu až 2500 Kč.
- Úhrada DPH
Pouze pokud máte vozidlo zapsané na firmu, která je plátcem DPH. V takových případech pojišťovny vyplácí pojistné plnění vždy bez DPH a je nutné částku DPH uhradit u nás.